روشنگری قالیباف درباره مصوبه «افزایش سن بازنشستگی»

رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون مصوبه افزایش سن بازنشستگی به ارایه توضیحاتی پرداخت.

به گزارش صدای بورس، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجا که مطالبی پیرامون مصوبه افزایش سن بازنشستگی مطرح شده است، بنده این را روشن عرض می‌کنم که شائبه‌ای ایجاد نشود. در افزایش سنوات خدمت، سقف سنوات خدمت حداکثر ۳۵ سال تعیین شد و از سوی دیگر سقف سن بازنشستگی برای آقایان ۶۲ سال و برای خانم‌ها ۵۵ سال تعیین شد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیرامون مصوبه امروز مجلس برداشت‌های متعددی شده است، گفت: تاکید می‌کنم که سقف سنوات خدمت برای کارمندان حداکثر ۳۵ سال است و تحلیل‌های مختلفی که پیرامون این مصوبه مطرح می‌شود صحیح نیست.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز و در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند. این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

کد خبر 483265

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • واکنش وزیر کار به افزایش سن بازنشستگی

    واکنش وزیر کار به افزایش سن بازنشستگی

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مصوبه افزایش سن بازنشستگی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، توضیحاتی داد.

  • پیش‌بینی‌ افزایش سن بازنشستگی در کشورهای دنیا

    پیش‌بینی‌ افزایش سن بازنشستگی در کشورهای دنیا

    سازمان‌ جهانی توسعه و همکاری‌های اقتصادی با استناد به روند افزایش سنوات مورد انتظار برای دوره بازنشستگی، پیش‌بینی کرده است که سن بازنشستگی در کشورهای عضو همچنان روندی صعودی دارد و بدین ترتیب تا سال ۲۰۶۰ میلادی، میانگین سن بازنشستگی ۲ سال دیگر بیشتر خواهد شد.

  • موافقان و مخالفان افزایش سن بازنشستگی چه می‌گویند؟

    موافقان و مخالفان افزایش سن بازنشستگی چه می‌گویند؟

    در مصوبه اخیر مجلس، مبنای بازنشستگی مردان ۶۲ سال سن یا ۳۵ سال سابقه و برای زنان ۵۵ سال سن یا ۳۰ سال سابقه تعیین شده است؛ موافقان و مخالفان این مصوبه، دلایلی برای رد یا تأیید آن دارند و البته ازنظر موافقان نیز این تصمیم ناگزیر، تنها کاری نیست که باید برای نجات صندوق‌ها انجام شود.

  • درخواست لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی

    درخواست لغو مصوبه افزایش سن بازنشستگی

    کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با انتقاد شدید از مصوبه مجلس برای افزایش سن بازنشستگی خواستار رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =